گروه بازرگانی زرتشت | معرفی شهر مسقط (عمان) f
درخـواســت هـمــکـــاری

معرفی شهر مسقط (عمان)

(ارسال شده در ۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ساعت ۱۱:۵۳)
معرفی شهر مسقط (عمان)
عمان (Oman) یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و قدیمی ترین کشور مستقل در بین کشورهای عربی است. کشور عمان از جنوب با یمن، از غرب با شبه جزیره عربستان، از شرق با دریای عرب و از شمال با دریای عمان همسایه است. این کشور با ایران مرز آبی دارد و پایتخت آن هم مسقط (Muscat) است.

آب و هوای مسقط

عمدهترین آبوهوای عمان، گرم و شرجی است. مناطق مرکزی عمان، دارای شنزارها و بیابانهای بزرگی است؛ بنابراین آبوهوای عمان، گرم و شرجی است. البته این گرمی هوا به خاطر نزدیکی به خط استوا هم هست؛ اما در مناطق کوهستانی میتوان آبوهوای نسبتاً سرد را هم مشاهده کرد.

فرهنگ و مردم عمان

مردم کشور عمان، عرب هستند؛ اما به دلیل نزدیکی به همسایگانش، فرهنگ سایر کشورها هم به این کشور راه پیدا کرده است. مثلاً نه تنها زبان عربی در این کشور رایج است، بلکه برخی مردم به زبانهای بلوچی، هندی و سواحیلی هم حرف میزنند. یکی دیگر از زبانهای مرسوم دیگر در عمان هم انگلیسی است. فرهنگ مردم عمان بسیار کهن است. بیشتر مردم این کشور هم مسلمان سنی و شیعه هستند.

زندگی در عمان

عمان یک کشور در حال توسعه در خلیج فارس است و با توجه به فروش بالای نفت و گاز و جمعیت کم، از سطح رفاه بالایی برخوردار است. این کشور شاخصهای رضایت از زندگی، رفاه، آموزش و درمان بالایی دارد. مالیات در آن کم است و هزینههای زندگی در آن با در نظر گرفتن دستمزدها، به صرفه است. کار و تجارت در عمان آسان است و میتوان راحت در آن کار و شغل پیدا کرد.

از نظر آداب و رسوم هم میتوان گفت آداب و رسوم مردم عمان شباهتهایی با مردم ایران به خصوص با مردم نواحی جنوبی کشور دارد. مثلا از نظر برگزاری برخی از مراسمات مذهبی یا مناسبتی یا نوع پوششها و لباسهایی که در مراسمات سنتی به تن میکنند.